Google

2008/10/27

Moveast 2008 Pécs III.


Moveast 3
Uploaded by vjlab

Hogy miért foglalkozom már harmadszor is ezzel a koncerttel ha a vizuál nem tetszik? Mert jó negatív példa.
Most kicsit részletesebben. Az elején az experimentális zenéhez jól illett az absztrakt látvány, de hamar kiderűlt, hogy Arkaost használ - ami nem baj, én is szeretem -, de a legkommerszebb két-három effekttel: pl. kaleidoscope. ( Még ez is lehetne jó, láttunk már rá - bár ritkán -,  jó példát is. ) Úgy tűnt, hogy az eleinte minden dalhoz hozzáíllő képekkel valahonnan eljutunk valahova. Hááát eljutottunk. Következtek a videómegosztó oldalakról letőltött rosz minőségű, pixeles videók, rajtuk felejtett felirattal. Ezeket a fílmeket ( űrhajózás, atomrobbanás, utifílmek ) egy kis utánjárárssal akár HD minóségben is meg lehet találni a neten. Aztán ez az 5-6 klipp variálódott az egész este folyamán, a többi koncerten és DJ-n is. ( Talán úgy járt a VJ, mint én múltkor a justmusic.fm-ben, hogy otthonfelejtette az előkészített anyag felét?:-) De az ember nem tíz klippel indúl külföldi vetítésre! )
Szóval zsorsi videózott a Nikonnal, én fotóztam és a végén csalódottan megbeszéltük, hogy ennél jóval többre számítottunk. Mintha a VJ most látott volna előszőr VJ programot és a kezdés elött szedte volna össze az anyagot találomra.
A zene jó volt: Pavel Fajt és Yumiko Ishijama.
( Itt a vége, több szót nem érdemel. )

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

nézd, nagyon finoman fogalmaztál... sztem a kisérleti műfaj az egyik legizgalmasabb ebben a "szakmában", persze egy ilyen produkcióra sok mindent el lehet "sütni", és több minden meg is állja a helyét, de ez a video azt demonstrálta nekem h. aki a vizuált csinálta nem is eröltette meg magát, mert ha ugye fogsz egy akármilyen "gyártó" szoftvert, legyen mondjuk jelen esetben az ad*bi after effects és "lewarezolod" hozzá azt a nehány ismertebb plugint, pl trapcode nevü cég remekeit és csak 1 picit tologatod az effektek paramétereit akkor könnyen összejön pár látványos loop, nehány óra leforgása alatt. De ezt szerintem ti és a többi vj szaki aki ezt olvassa, tudja és nem kell magyaráznom, nem is nekik mondom ezt hanem azoknak a lelkes olvasóknak akik szeretnének kicsit jobban elmélyülni az élő vizualitás mélységeiben.
meg egy jo kis link a trapcode-hoz tele tutorailokkal meg letoltheto pelda file-okkal:
http://www.trapcode.com/

mr.mp.