Google

2008/01/05

Na, ez szívás!

"Az átlag user-nek halvány lila fingja sincs arról, mi az a Flash, arról meg pláne nem tud, hogy a Quicktime támogatta a Flash-t. Viszont aki videózik, az jól tudja, hogy a VJ app-ok, mint az Arkaos VJ, Max/MSP/Jitter patch-ek, stb ezen alapulnak nagyrészt. Ja, hogy mostantól múlt idő? Miért? Mert kérem szépen, az Apple gyakorlatilag kivette a 7.3.1 QuickTime release-ből a Flash támogatást és nem valószínű, hogy valaha is visszakerül.

Ennek a hülye húzásnak az oka az, hogy komoly biztonsági problémák merültek fel a Quicktime Flash support témakörben, amit úgy néz ki egyszerűbb volt így megoldani, mintsem korrektül kijavítani. A 7.3.1-es release viszont kikapcsol minden Flash támogatást, kivéve pár tartalmat, amikről ismert, hogy biztonságosak. Egy kis Apple rizsa erről itt olvasható.

Mindenkinek aki érintve van ezáltal - ne frissítsétek a QuickTime install-t! A korábbi verzióra való visszatérés rettenet macera, ha egyáltalán megoldható komoly rendszerismeret és buhera nélkül."
( forrás: ADSR )

Én meg csodálkoztam a múltkori koncerten, hogy nem tudtam elővarázsolni az Arkaosban a zenekar nevére készített logót! Most megnéztem és tényleg: eltünt minden flash anyag! ( Pontosabban nem látszik a programban.) A jó hír számomra az, hogy eddig azt hittem, én voltam a hülye, de kiderűlt, az Apple-nek jár a rosz pont. Most downgrade-elhetek!

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nos ez egy érdekes dolog, én nem használok flash-t, engem nem érint a dolog. De szerintem régebb óta van már ez a dolog. Anno még a quartonian mixer is lejátszott swf-eket, de én mikor utoljára próbálkoztam swf-et lejátszani qt-vel, aminek legalább fél éve, akkor sem ment a dolog.

Hasonlót művelt az apple a 10.4.7.-ben, mikor a QC-ból kiszedte a qtz betöltés funkciót, biztonsági okokra hivatkozva - most a 10.5-ben jött vissza ez a funkció. Ez azért volt különösen bosszantó, mert a QC egy programozási nyelv, nyilván okozhat géplefagyást, akármit....

Névtelen írta...

Telepíts fel egy flash lejátszót, vagy magát a Flash MX software-t és máris meglát mindent az Arkaos.
Is. Béka

VJL(ab) írta...

Kösz az ötletet! Az SWF & FLV Player.app fent van, mégsem látja az ArKaos a flash feliratokat.
Mivel alapból nem flashelek, ezért nem volt fenn a Flash MX, de most kipróbálom. ( A CS3-ban frissebb van, ha jól emlékszem. )