Google

2008/08/08

Cagliari trueSpace 3D - Free


Hogy miért szerepel egy 3D-s alkalmazás nálunk? Mert egyre több VJ program tud kezelni, importálni 3D objektumot: pl. 3L.
A vvvv-hez és Processing-hez pedig remek kiegészítő lehet.

" Egyre jobban betör a mai világba a 3D - filmekben, a web-en, a művészeti ágakban. Ezért részben az is felelős, hogy a nagy Internetes cégek, a Google, IBM, Microsoft azt szeretnék, ha a virtuális világokat egyre jobban benépesítenék az általunk létrehozott karakterek és tárgyak. Ez pedig könnyen kezelhető, az átlag felhasználó számára is érthető, és nem utolsósorban ingyenes 3D szoftvereket kíván. Amit persze nemcsak arra lehet felhasználni amire nekünk szánták, hanem generikus 3D modellezésre és szkeccsre is.

A trueSpace 3D pont egy ilyen alkalmazás, amit a Microsoft ingyen letölthetővé tett. A Microsoft felvásárolta a Cagliari-t, az eredeti fejlesztőt, nyilvánvalóan a Virtual Earth fejlődését megcélozva. És akárcsak a Google a SketchUp-ot, ők is ingyenesen letölthetővé tették a szoftvert.

A trueSpace egyáltalán nem gagyi, hanem komoly képességekkel rendelkező szoftver, még a fizetősek között is megállja a helyét. Egyszerű és használható kezelőfelület, komoly modellező eszközök, organikus formákhoz is, sőt szkriptelhető komplex generatív, interaktív modellekre. Van benne node editor, valósidejű 3D csoportmunka, egy rakás render opció és valósidejű DirectX9 renderer! A legjobb pedig az egészben az, hogy az export opciókat nem vonták meg tőlünk - a SketchUp-al ellentétben ez egy valódi 3D eszköz, minden ízében. Ami hiányzik az ingyenes verzióból az pár add-on, mint pl. a raytrace modul, de lehet nélkülük élni. Ja és persze csak Windows-on elérhető, de ezt a Microsoft ismeretében gondolom mindenki előre látta…"
( forrás: adsr )
Cagliari weboldal | Ingyenes trueSpace 7.6 letöltés | trueSpace videó oktatóanyagok

A complex but innovative and highly scalable application

“New animation features let you apply physics simulations, procedural scripts, keyframed animation, imported motion capture via BVH or a mix of them all. Animation workflow is similar to the likes of MotionBuilder in that you have the ability to assign IK/FK skeletons and additive animation sequences to characters, as well as motion retargeting. The new animation features are straightforward to use and rapid to deploy. Newer Workspace tools [are also] much easier to get a hang of.”
( Digital Arts )

Nincsenek megjegyzések: