Google

2008/08/16

Neon: open-source VJ szoftver


" A Neon egy elég fura VJ szoftver, mely eltér a fősodortól, és amellett, hogy komoly lehetőségeket biztosít, ráadásul nyílt forráskódúvá vált, tehát egyre több modul és további fejlesztések kerülhetnek bele. Hogy egy nagyágyúval kezdjem, képes 3D Studio Max 7 szcénákat kezelni valós időben. Ezzel nem hogy VJ alkalmazásként, de pl. real-time motion demó eszközként is lehet használni.

Kiemelt képességei:

layer-elt effektek: 10 effekt layer, különféle blend módok, plusz egy master effekt csatorna
valósidejű 3DS Max támogatás, pixel shader-ek, vertex shader-ek - DirectX alapon, sajnos egyelőre nem kezel OpenGL-t, de most, hogy open-source lett, ennek is megcsillan a lehetősége
DirectShow, ffmpeg codec támogatás, állókép formátumok támogatása, SWF és élő kamera támogatás
rettenetes mennyiségű filter: a beépítettek mellett custom pixel shader-ek, plusz egy filter SDK C++ példákkal, FreeFrame támogatás (de egyelőre nincs FreeFrameGL - ebben továbbra is a Resolume a király)
realtime kontroll: a beat manager modullal teljesen szabadon lehetséges az egyes elemek szinkronizálása, DJ stílusú pitch kontroll és elemenkénti paraméter szinkronizálás, FFT kontroll (hangra érzékeny), és végül a jó öreg MIDI
Csak PC-n elérhető, további infók, letöltés a Neon weboldalon. A fejlesztők pedig használják az SVN tárat. "
( forrás: adsr )

Layers

Neon v2 can display up to 10 effects blended each other with different modes: additive, subtractive, multiply, mask, etc. Each of them can also have its own filter plus a special layer to apply a filter to all FX at once.

Output

Output window resolutions from 320x240 up to 1024x768, scalable to fullscreen with a bilinear filtering when needed. Read manual in order to setup multimonitor work properly.

Effects

Realtime 3D scenes (through included 3DS Max 7 exporter)
Static Images (JPG, TGA, PNG, TIFF, GIF, BMP, PCX)
.AVI (uses installed codecs)
.MPG,.WMV (through DirectShow, uses installed codecs)
.MPG (through FFMpeg library, uses installed codecs)
.SWF (Beta)
Live Video Captures (Beta)
On screen messages
Post Processing FX


Filters

Filters can be applied to any FX source. Neon v2 filters include colorize, distort, hi/lo-pass, pixelate, emboss, glow, blur, halftone, etc. Any user can also program his own filters using a plain Microsoft .FX effect file based on Pixel Shaders 2.0.

Filter SDK

A filter SDK is available so everyone can code their own filters, with custom variables added to the GUI easily (slider, checkbox, combobox, textbox). VC6 C++ basic filter sample included.


Freeframe

Freeframe support (beta) for all you freeframe filter fans. No limit for custom variables, they are added runtime as needed.

Linkable controls

Most of the FX and GUI controls can be linked to a MIDI device, the keyboard, the beat manager or even the FFT and react to these values with different actions.

Syncing

You can sync effects and filters to the beat manager, triggering events when a beat is reached or altering properties of objects using the FFT. Neon v2 includes a DJ alike system with pitch bend to accurate sync the beat manager to the music.

Recording

You can record your session for later playback without losing performance. This is done by writing only event commands and not the video output. Using the included player you can playback the session and attach an MP3 audio file to it, and even more, convert it to video file with resolutions up to 1024x768. This way you can get perfect video quality at desired resolution (PAL 720x576 for example) and constant FPS (29.7 for example).

Link

Nincsenek megjegyzések: